Mechanika z police
Tento diár zatiaľ nie je rozpísaný v riadnej ponuke mojich diárov. Celkovo, jeho výroba bola sprevádzaná súhrou okolností, o ktoré sa chcem s vami podeliť.
Všímavému čitateľovi neunikne, že mechananika a náplne nie sú 6-krúžkové, aké používam bežne. Nepasuje do nich portfólio produktov filofax. Sú robené na ADK.
[bscolumns class=”one_third”]
[/bscolumns][bscolumns class=”one_third”]
[/bscolumns][bscolumns class=”one_third_last”]
[/bscolumns][bscolumns class=”clear”][/bscolumns]
Začalo to tak, že som mal vyrábať diár pre zákazníka, ktorý bol za roky zvyknutý na používanie systému ADK-čka. Chcel však diár kožený s vlastným zdobením a s vnútorným usporiadaním na mieru.
Ako vždy, aj teraz som skúšal zháňať samotnú krúžkovú mechaniku. Nedalo sa, len celá europaleta (cca 12 000 kusov). Neostávalo nič iné, len objednať najlacnejšiu verziu celého diára ADK v danej veľkosti a vybrať mechaniku z neho. Tak som robil svoje prvé diáre a tak to pri niektorých veľkostiach robím ešte aj teraz. Mechanika je stále kvalitná, len samotný diár je z pogumovaného papiera, prípadne pogumovanej tkaniny. (koženka)
Dohodnuté, zákazník odsúhlasil cenu, uhradil predfaktúru, ja som zaradil jeho diár do harmonogramu a objednal som potrebné veci. Keď sa blížil termín z harmonogramu, ADK-čko stále nechodilo.
Bolo to divné, lebo e-shop, z ktorého som to objednával, mal vypísané, že daný tovar je skladom, a teda do troch dní u mňa. Po mesiaci a pol sa tak nestalo, no nejako zvlášť som to neriešil, lebo bolo pred vianocami a mal som toho vyše hlavy.
Telefonoval som a zistil som, že v e-shope ten tovar oni objednávali na svoj sklad z veľkoskladu asi päť týždňov PO MOJEJ OBJEDNÁVKE!!! Bolo to v predvianočom zhone, takže som nemal čas nejako do podrobna sa tým zaoberať. Objednal som ten istý diár ešte z iného e-shopu, kde bol síce o poznanie drahší, no telefonicky som si overil, či ho naozaj majú skladom, ako píšu. Mali. Aj tak tovar nepriešiel do troch dní, ale až o ďalší týždeň. Dovtedy som to ešte mal vyrátané, že termín dodania môjho výrobku k zákazníkovi stíham, hoci budem zase šiť po nociach. Keď už mi bolo jasné, že materiál nepríde včas, zákazníka som skontaktoval a vysvetlil mu, v čom je problém.
Chyba bola na mojej strane (keď pôvodný e-shop dlho nereagoval, mal som hneď zháňať inde), takže boli dve možnosti – zrušenie objednávky a vrátenie peňazí, alebo posunutie termínu a zľava 50%. Na druhý deň mi napísal. Vybral si prvú možnosť a tak som mu peniaze poslal späť.
V ten deň mi kuriér priniesol plastový ADK- diár, ktorý som si objednal z druhého e-shopu. Ten z toho prvého prišiel až v druhej polovici decembra, ale to už teraz nejdem rozoberať.
Nuž, vyplatil som kuriéra a diár som si nechal, veď napokon, možno sa ešte jeden človek nájde, čo by chcel systém ADK. Balík skončil na polici.
[bscolumns class=”one_third”]
[/bscolumns][bscolumns class=”one_third”]
[/bscolumns][bscolumns class=”one_third_last”]
[/bscolumns][bscolumns class=”clear”][/bscolumns]
Predvianočný zhon ustal, konečne som po štyroch mesiacoch vytiahol päty z dielne a uvidel okolitý svet. A to doslova, lebo sme boli navštíviť sestru v Tirolsku a okúsili nádheru alpského lyžovania.
Po návrate som začal vybavovať objednávky, ktoré neustali, na môj milý údiv, ani po Vianociach. Jeden diár, dve puzdrá na nože a, samozrejme, niekoľko opaskov.
No a potom mi zrak padol na policu, kde ešte v pôvodnom sáčku od kuriéra čakal ten nešťastný plastovo-papierový diár z ADK-čka.
Pustil som sa do práce. Chcel som zabiť viacero múch jednou ranou a spravil menší experiment. Takže som zvolil úplne nový dizajn – zapínanie s remienkom dookola, mechanika umiestnená asymetricky a výrazné zdobenie, ktorému som sa doteraz viac-menej vyhýbal. A takisto vnútorné uchytenie pera. V rámci zdobenia som chcel zároveň na výrobku vyskúšať, ako ukážu nové raznice, ktorými som sa na začiatok nového roka obohatil, a ktorými ma koncom minulého roka obohatili iní (vďaka ? mami).
Ak sa vám takýto diár páči, dajte mi vedieť, napríklad zdieľaním tohto článku na facebooku alebo lajkom.
Pekný deň prajem.