Košík

Najčastejšie otázky

Skôr, než sa spýtate nejakú technickú záležitosť, pozrite si túto stránku. Pravdepodobne sa chcete spýtať niečo z tohoto.

Spravíte výrobok podľa fotky? 

Je možné sa inšpirovať v riešení nejakej dorbnosti. Nepatrí sa však kopírovať dizajn iných výrobcov a nebudem to robiť ani ja. 👮🏻‍♂️ Ak sa vám páči puzdro od nejakého iného výrobcu, ani sa ma na to netreba pýtať, rovno 🤳 skontaktujte jeho. Výrobky na mieru robím podľa požiadaviek na funkčnosť – teda napríklad mi pošlete nôž a napíšete požiadavky.  Napríklad že sa má “nosiť na opasku, zvislo, chcem tam úchyt na kresadlo a krúžok na zavesenie plýšáka” a tak podobne. Z toho vychádzam a urobím návrh riešenia. Ak sa vám páči riešenie iného výrobcu, obráťte sa naňho.

Farby

Používam farby na vodnej báze a prírodnú triesločinenú kožu. Farby na fotkách berte s tou rezervou, že taký výrobok stačí otočiť na svetlo pod iným uhlom a razom máte dva úplne odlišné odtiene.🧐 Navyše rovnaká farba na rôzne kusy kože chytá rôzne odtiene. Farby,ktoré mám v ponuke, majú svoje pomenovania, obsahu na webe je veľa práve preto, aby ste to všetko vedeli pred tým, než si niečo objednáte. Treba ich brať s rezervou, ktorá je  prirodzená používaniu prírodných materiálov a ekologických postupov, ktorých obeťami je najmä digitálna presnosť farieb. Navyše každý monitor je nastavený inak a farby sa môžu líšiť aj na dvoch počítačoch vedľa seba.

Nepíšte mi prosím také tie požiadavky že “chcem červenú ale o jeden odtieň svetlejšiu ako muchotrávkovú” 🤦🏻‍♂️ alebo podobne, to je naozaj strata času.

Dokedy môžem výrobok vrátiť?

Väčšinou nemôžete. 🤷🏻‍♂️ Táto stránka je hlavne informačná stránka, hoci pre ľahšie používanie vyzerá ako e-shop. Väčšinou si tu nemôžete niečo kúpiť, môžete si len objednať výrobu (opasku, diára, brašny, puzdra atď). Zákon o ochrane spotrebiteľa dáva zákazníkovi nárok na vrátenie peňazí do určitého času, ak výrobok kúpený v eshope vráti v pôvodnom obale bez známok používania, či poškodenia.

Ten istý zákon hovorí, že sa tento nárok netýka výrobkov vyrobených na objednávku alebo upravených na mieru. To sú všetky moje výrobky, až na pár výnimiek sa totiž jedná práve o zákazkovú výrobu. Čítajte všeobecné obchodné podmienky, všetko to tam je napísané aj s konkrétnymi výňatkami aktuálneho znenia zákonov.

Vy si navolíte pracku, farbu, dĺžku opasku aj zdobenie. Objednáte si výrobu, ja to pre vás vyrobím a tým to hasne. Je to váš opasok, nik iný by si opasok s vašimi iniciálmi neobjednával.  Ak si objednáte opasok s obvodom pásu 100 cm a ja spravím strednú dierku na 115cm, je to moja chyba a samozrejme ju operatívne napravím.

Ale ak sa nesprávne zmeriate a objednáte si opasok, ktorý vám potom bude malý alebo veľký, je to vaša chyba a nemáte nárok na “reklamáciu”. Heslo “náš zákazník, náš pán” je síce pekné, ale často sa v týchto prípadoch chápe nesprávne, alebo v horšom prípade sa rovno zneužíva na akési manipulatívne citové vydieranie. Rozhodne to neznamená, že budem robiť zadarmo donekonečna až do vašej spokojnosti len preto, lebo si neviete poriadne prečítať informácie o mojej ponuke a objednávate si niečo, o čom ste si neprečítali ani základné info. A to by ste sa čudovali, ako často ľudia nečítajú, čo objednávajú… 😱

Je to akoby ste si zavolali taxík z Nitry do Zvolena a vo Zvolene si uvedomíte, že sa vám tam nepáči a vlastne ste chceli ísť do Trenčína, takže taxikár vám musí vrátiť peniaze. No jasné, že nemusí.

Samozrejme, je možné napríklad dodatočne vymeniť šitie na prešívanom opasku, ale bude to stáť viac, než nový opasok. Stehy šité ručne nie sú ako strojové stehy, kde stačí vypárať kúsok jednej nite a steh sa rozpadne jak tričko od Vietnamca. Každý jeden steh treba pomaly a pracne vyberať a to tak, aby sa opasok nedoškriabal od nástroja, ktorým sa steh po stehu reže a vyťahuje.

Používam na šitie ľanovú dratvu bielej farby. Ak chcete inú farbu, treba to hovoriť/napísať okamžite pri vypĺňaní formulára.

Tento web obsahuje stovky detailných fotografií všetkých mojich výrobkov v dostatočnej kvalite na to, aby ste mali podrobnú vizuálnu informáciu o tom, ako vyzerajú moje výrobky. Obsahuje oproti ostatným výrobcom obrovské množstvo textu s podrobnými informáciami, ktoré sa snažím písať tak, aby im bolo jednoduché porozumieť. Ak napriek tomu niečo napíšem tak, že vám niečo nie je jasné, volajte, píšte, hlavne sa pýtajte. To nie je hanba, ale spolupráca.

Toto je môj štýl výrobkov, ak sa vám páči, bude mi cťou pre vás niečo vyrobiť. Ak hľadáte niečo iné, hľadajte inde, tak to predsa má byť.

Výrobky, ktoré sú skladom k dispozícii, je možné vrátiť v zákonnej lehote 30 dní. Ak taký výrobok vrátite po kúpe do mesiaca a nebude pošrkiabaný, nebude niesť známky používania či opotrebenia, prosto bude spĺňať podmienky na vrátenie peňazí stanovené vyššie uvedeným zákonom, tam je to samozrejmosť, to ani netreba neriešiť. V tom prípade ste neobjednali ste výrobu, ale ste kúpili hotový výrobok bez možnosti vlastných úprav.

Aké sú čakacie doby? 

Ako kedy. ⏳V prvej polovici roka robím opasky priebežne, v podstate je opasok u Vás do piatich dní od objednania. Brašna či diár, to už trvá trochu dlhšie, pretože je tam potrebných viac úkonov a u brašien aj o jednu technologickú prestávku navyše. Pri diári treba rátať desať dní, pri brašne treba rátať 4 týždne.

V druhej polovici roka, kedy je objednávok viac, pretože si ľudia s predstihom objednávajú už k Vianociam, sa čakacie doby predlžujú aj na 6 týždňov a viac. Funguje to tak, že objednávky radím doradu. Tie, ktoré sú uhradené prevodom vopred, robím ako prvé. Tie, čo budú hradené až dobierkou pri prevzatí, sa tak posúvajú vždy, keď príde niekto, kto zaplatí prevodom vopred. Takže orientačne pevné termíny sú len keď sa platí vopred prevodom.

Prečo len orientačne pevné?

Ručná výroba obnáša rôzne špecifické riziká, ktoré sa na prvý pohľad môžu zdať nepodstatné, no v skutočnosti majú veľký vplyv najmä na trvanie výroby. Veľmi často sa stáva, že si poraním prst, a vtedy som na pár dní od šitia úplne odstavený. Okrem tejto práce chodím aj normálne ako bežný smrteľník na dvojsmenku do fabriky, kde sa tiež občas porežem na krabici alebo si privriem prsty a tak podobne. Nestáva sa to často, ale napríklad nedávno som si presilil rameno a bol som na dva týždne PN. Termíny, ktoré vám dávam, sú pre istotu s rezervou. Takže kým naozaj neležím dva týždne s lemravou rukou, tak sú väčšinou reálne výrobky dodané o čosi skôr.

Dá sa priplatiť si skorší termín?

Nie. 🤷🏻‍♂️

Ako sa platí?

Pri objednávkach do sto eur môžete platiť u kuriéra alebo na pošte pri prevzatí zásielky, alebo prevodom cez účet. Pri objednávkach nad sto eur je možné platiť len prevodom vopred. (neplatí pre výrobky, ktoré sú skladom)

Je to preto, že nemám nejakú veľkovýrobu s hromadou navyrábaných kusov, ale naopak. Každý kus sa vyrába zvlášť podľa vašich individuálnych požiadaviek. Pri brašnách a diároch dokonca robievam často aj čiastkový nákup materiálu vždy konkrétne len na tú ktorú objednávku. Pri platbe prevodom zaradím objednávku do harmonogramu výroby až po pripísaní platby na účet. Preto pozor, ak si objendáte brašnu a pošlem vám faktúrú s tým, že termín je o štyri týždne, počítam s tým, že faktúru uhradíte hneď. Pokiaľ ju uhradíte o tri týždne, medzičasom vás celkom určite niekto s úhradou inej objednávky predbehne a jeho objednávku zaradím skôr. Môže sa tak stať, že keď uhradíte faktúru napríklad o dva týždne neskôr, termín dodania sa posunie aj o dva – tri mesiace. Toto je obzvlášť pravdepodobné najmä v druhej polovici roka, kedy už od leta dostávam objednávky k Vianociam.

Prečo máte fakturačnú adresu v BA a pobox v Terni?

Prácu brašnára nerobím ako neoficiálnu bokovku, ale ako riadne podnikanie, formou s.r.o.-čky. S.r.o. musí mať niekde oficiálne sídlo a na to potrebujete súhlas majiteľa nehnuteľnosti. Ja takúto nehnuteľnosť k dispozícii nemám, ako ani ďalšie tisíce malých podnikateľov na Slovensku. Preto existuje možnosť využiť takúto službu u niekoho, kto vám sídlo pre vašu sro-čku prenajme. Táto adresa slúži viac menej len pre oficiálnu komunikáciu s úradmi a táto adresa musí byť aj na faktúrach. Prosím, nemýľte si to s toľko omieľanými “schránkovými firmami”, pri ktorých nie je možné sa dopátrať skutočného vlastníka, a cez ktoré sa strácajú štátne peniaze. V tomto prípade som majiteľ ja sám, vystupujem pod svojím menom a dokonca vidíte na webe aj moju tvár. Bývam v obci Terňa, kde výrobky pre Vás aj vyrábam. Na doručovanie vašich starých praciek, na ktoré chcete nové opasky, alebo vašich nožov, na ktoré vám robím puzdrá, je však poštový priečinok, takzvaný P.O.Box. Je to pre to, že niektorí tunajší spoluobčania radi skúmajú obsah cudzích schránok. Asi by ste neboli radi, keby ste mi poslali pracku alebo dýku po dedovi a ja by som vám oznámil, že ju už neuvidíte, lebo rodičia detí z neďalekej osady deťom nedokážu vysvetliť, že vyberať cudzie schránky sa nepatrí.

Je možné vygravírovať zdobenie?

Keďže nepoužívam stroje, gravírovanie tiež nie je v mojej ponuke. Robím len ručné zdobenia – teda raznice alebo ručná kresba do kože. Môže ísť o vaše logo firmy alebo nejaký váš monogram, iniciály atď. Každú požiadavku na zdobenie riešim individuálne a niektoré motívy, ktoré sú odomňa zavše žiadané, jednoducho nerobím. Tu spomeniem hlavne logá a názvy politických subjektov a svastiky, kopírovanie log automobilových či dokonca iných obchodných značiek  ako napríklad že  “logo Saganovho tímu na peňaženku” a tak podobne, sorry jako. Uvedomte si, že sa na tieto veci vzťahuje autorské právo a ja nemám právo kradnúť ich logá, a to ani na vaše ctené želanie.

Potrebujem upraviť svoju koženú tašku

Výrobky iných výrobkov neopravujem, neupravujem, neprerábam a nedokončievam. Ak potrebujete niečo z toho vykonať na výrobku iného výrobcu, obráťte sa na neho. Každý z nás používa nejaké náradie, nejaké materiály, svoje postupy, a najmä: svoje ruky. Kombinovať dvoch výrobcov nepovažujem za dobrý nápad a pokiaľ na takej veci trváte z akýchkoľvek dôvodov, je mi ľúto, ale u mňa s tým nepochodíte. Je to skrátka služba, ktorú neposkytujem. Pár krát som sa na to dal nahovoriť a vždy to skončilo nespokojnosťou zákazníka, ktorý sa nedal odbiť. Dostávam potom maily plné výčitiek, vraj nechceli nič zložité atď, len tuto takto šup a buch a raz dva hotovo. Potom nechápem, prečo ste s tým išli za mnou, keď by ste si to sami vedeli spraviť lepšie, pomyslím si. Ale už viac nie, žiadna práca na cudzích výrobkoch.

Potrebujem upraviť výrobok PGB

Uvidíme, čo sa dá robiť. Všetky detaily je potrebné poriadne si premyslieť pred tým, než si výrobok objednáte. Niektoré zásahy sú možné, niektoré nie. Nie absolútne, ale s prihliadnutím na moje postupy, materiály a tak ďalej. Ľahko sa povie, tuto mi dorobte takéto puzdierko. Ale nikto si neuvedomí, že na to treba tašku rozpárať. A to tak, aby nebola nikde poškodená a doškriabaná od párania. To nie je tričko od Vietnamca, kde stačí potiahnuť nitku a rozpadne sa. Následne zhotoviť puzdierko a dať to celé dohromady tak, aby to bolo čo najmenej poznať. Čas potrebný na taký úkon je niekedy väčší, než čas potrebný na zhotovenie novej tašky. A to má vplyv na cenu. S neistým výsledkom, lebo keď sa kapsa zošije, jeden diel sa zreže podľa druhého tak, ako si k sebe sadli. Ak ich oddelíte a zošijete znova, už nikdy si k sebe nesadnú tak isto a druhý krát ich už nezrežete. Skrátka, zásah a dodatočné úpravy budú viditeľné.
Preto platí, dva krát si detaily kapsy premysli, a raz si ju daj ušiť

Mám ďalšie otázky. 

vyroba@kozeneopasky.sk, 0944 709 184  – pýtajte sa.